понеделник, 15 април 2024 г.

 Въпреки че се смятам за професионалист в мойта област и 25 годишен опит, не се осмелявам да се нарека СТИЛИСТ, ЗАНЙЧИЯ ИЛИ МАЙСТОР. защото знам тяхното истинско значение, и това не е просто стилна дума или опит за рекламен трик да звучиш по пристижно, а признание.

Първо за пример занайчия идва с докомент придобит от гилдията(други отвърдени занайчии от задруга на майсторите) признали твойта творчество в обществото чрез испит и изложби и награди.

Майстор също идва от това да си допринесъл с уменята към обществото, гилдията и новацията.

Но най честата дума използвана в модната индустрия е Моден стилист, без да се знае истиското и значение.

Стилистика e дисциплина в лингвистиката, занимаваща се с изучаването на характеристиките и способите на писмения и говоримия език.

Стилист е взета от думата Стилистика
с общото значение изучаване техниката на дадена спецялност. Това е човек в образователната свера, Обучавайки хората в дадени техники и умения на симинари.

Най често стилист в фризорството са хората допринесли за новации в различни стилове на прически и активно очастие в симинари за обочаване на нови кадри. И това признание го полочават от гилдата чрес награждаване, не сам да се нарича Стилист.

Но в модата в българия всеки който иска да звучи по претставително си го слага пред името, лошото че и хора които не могат нищо за да се нарекът моделиер, избират да са стилисти правейки бизнес чрез модата.

Колко хубаво би било да го сложа пред името си, но заслужено. Но аз не участвам в симинари, не преподавам мода, нито като извесни световни имена в модата съм създала различен стил и новация в модата.

Аз мога да се нарека моделиер, дизайнер,технолог,творец,крояч, шивач. Защото това мога и практикувам.

Аз съм Васе-моден консултант, давайки съвети и изразявайки лично мнение.

За клиентите ми аз съм техния професинален Модилиер-шивач.

Няма коментари:

Публикуване на коментар